آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
رویداد
۲

اخبار کوتاه

تاکید روحانی بر تقویت شرکت های دانش بنیان

رئیس جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، تقویت شرکت های دانش بنیان را از سیاست ها و اولویت های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی ضمن تاکید بر مطالعات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش، تمرکز هر چه بیشتر بر زمینه های کاربردی بویژه در مورد مسائل و نیازهای روز کشور از قبیل آب، برق، انرژی های نو، فناوری نفت و گاز، محیط زیست، دارو و پزشکی را ضروری خواند. در این جلسه، هیات وزیران برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد روستایی در سال 1393، با اختصاص سقف 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کرد.

کمک سه هزار میلیاردی دولت به دو نهاد

هیات دولت عصر دیروز در جلسه ای هم مصوبه هیات امنای حساب ذخیره ارزی را اصلاح کرد و هم سه هزار میلیارد ریال اعتبار را برای «ستاد اجرایی فرمان امام خمینی» و «سازمان اوقاف» در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس اصلاحیه دولت در مصوبه هیات امنای حساب ذخیره ارزی «تسهیلات گیرندگانی که تسهیلات آنها تا پایان آبان 1393 در دوره تنفس قرار دارند در صورت ارائه تقاضا به بانک عامل ظرف مهلت یاد شده مشمول بهره مندی از دو برابر شدن مدت بازپرداخت اقساط مندرج در مصوبه ارکان اعتباری بانک عامل خواهند شد».