آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

تمایل قزاقستان برای احیای سوآپ نفت با ایران

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به برنامه های ایران برای از سرگیری سوآپ، گفت: قزاقستان بیشتر از سایر کشورها به احیای سوآپ تمایل دارد اما هنوز به مرحله قرارداد نرسیده و مذاکرات ادامه دارد. علی ماجدی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ایران به دنبال احیای سوآپ است، افزود: مشکلی که پیش روی طرح احیای سوآپ وجود دارد این است که شرکت هایی که از توقف سوآپ ضربه خوردند، هنوز برای از سرگیری آن راضی نشده اند.

برنامه های وزارت نفت برای کاهش مصرف بنزین

معاون وزیر نفت با بیان اینکه 300 جایگاه جدید سی ان جی تا پایان سال جاری احداث خواهد شد، گفت: مصرف سی ان جی تا پایان سال 94 به روزانه معادل 30 میلیون لیتر بنزین می رسد. عباس کاظمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با هدف مدیریت مصرف بنزین جایگاه های سی ان جی را در کشور توسعه داده ایم، تصریح کرد: در مجموع امکان سوختگیری به میزان پنج میلیون متر مکعب

سی ان جی در کل کشور وجود دارد.

بازار میوه ساماندهی شد

معاون اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه خرده فروشی سطح شهر به علت نبود نظارت محصولات تولیدی را تا چهار برابر قیمت واقعی آنها عرضه می کنند گفت: اوضاع میدان بارفروشان پس از اجرای طرح حذف دلالان ساماندهی شده است. علی امامی افزود: قیمت هیچ محصولی افزایش نیافته است و طی روزهای اخیر ما با تنزل قیمت برخی میوجات و صیفی جات نیز روبه رو بوده ایم. امامی اوضاع میدان بارفروشان را پس از ورود تعزیرات به این میدان و اجرای طرح حذف دلالان عالی عنوان کرد و گفت: هم اکنون اوضاع میدان بسیار منظم است.