آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۶
بازار دیجیتال
۲۶

نظارت بر قلب و سلامتی با هدفون های بی سیم

گوشی های هدفون بی سیم «نبض ورزشی» بر ضربان قلب نظارت کرده و مجهز به نوعی برنامه سلامتی هستند.

به گزارش «ایسنا»، این گوشی ها در فیبر کربنی احاطه شده اند و برای متصل شدن به ابزار تلفن همراه به هیچ سیمی نیاز ندارند زیرا با استفاده از بلوتوث متصل می شوند. این هدفون ها مجهز به یک میکروفون و یک کنترلگر برای نواختن کنترل صدای موسیقی و برقراری تماس هستند.

این سامانه از یک میکرو یواس بی برای شارژ استفاده می کند و زمانی که کاملاشارژ شده، 240 ساعت حالت آماده به کار و پنج ساعت امکان صحبت کردن یا گوش دادن را ارائه می دهد. شرکت Jabra اعلام کرده هدفون های ابداعی با «فناوری صدای دیجیتال شرکت دالبی» ساخته شده اند و «برنامه صدای» آنها به کاربران امکان ایجادکردن و به روزکردن فهرست موسیقی، به اشتراک گذاشتن موسیقی و تنظیم صدا را بنا بر ترجیحشان می دهد. افراد می توانند با استفاده از برنامه «زندگی ورزشی» تمرینات ورزشی خود را طراحی، رهگیری و ارزیابی کنند. این برنامه نوعی مربی صوتی زمان واقعی را بر اساس ترجیحات کاربر ارائه می دهد و کاربران می توانند بر اساس فاصله، زمان یا کالری های سوخته، اهدافی را برای خود تعریف کنند، توانایی آئروبیک شان را بیازمایند و سطوح ضربان قلب خود را برای بهینه کردن تمریناتشان سازگار کنند.

برنامه «زندگی ورزشی» اطلاعات ضربان قلب را رهگیری می کند و این اطلاعات از طریق مانیتور ضربان قلبی ارائه می شوند که در خود هدفون ها تعبیه شده است. سامانه جدید با قیمت 199 دلار در دسترس خواهد بود.