آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۶
گردشگری
۱۷
خبر

تدوین نقشه راه 6 ماهه برای توسعه پاسارگاد

میراث آریا

تهیه طرح جامع توسعه پاسارگاد در جلسه ای با حضور سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این سازمان در جلسه ای با بیان اینکه وضعیت فعلی پاسارگاد در شان و جایگاه تاریخی و فرهنگی این اثر نیست، گفت: با تهیه طرح جامع توسعه پاسارگاد، نقش هر دستگاهی برای ایجاد امکانات و شرایط مناسب تر در این محل مشخص و تعیین می شود. شیرکوند ادامه داد: طرح جامع پاسارگاد باید دارای دو فاز اجرایی باشد که در فاز اول ایجاد امکانات اولیه خدماتی، سرویس بهداشتی، رستوران، پارکینگ و بهسازی مسیر در دستور کار قرار گیرد و در مراحل بعدی، وضعیت اسکان و توسعه فضای گردشگری پاسارگاد انجام می شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع پاسارگاد می توانیم از تمامی توانمندی های استان، سازمان میراث فرهنگی، بانک پاسارگاد و بخش خصوصی برای ایجاد شرایط مناسب تر در این منطقه تاریخی ویژه استفاده کنیم. معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه طرح جامع پاسارگاد و جانمایی مراکز خدماتی و رفاهی تا پایان مهرماه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تهیه می شود، اضافه کرد: با تهیه این طرح، اقدامات اجرایی آن از آبان ماه آغاز می شود و ما امیدواریم در تعطیلات نوروز 94، مسافران و گردشگران با ورود به پاسارگاد، توجه مسوولان به این مکان را احساس کنند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان با بیان اینکه با تهیه طرح جامع، نقشه راه برای دستگاه ها و بخش خصوصی مشخص می شود، افزود: پس از تهیه طرح جامع پاسارگاد، نشست بعدی درخصوص تصمیم گیری و تعیین وظایف دستگاه های دخیل در این طرح، نیمه دوم مهرماه برگزار می شود. وی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی در پاسارگاد باید اهلیت و صلاحیت لازم را برای ایجاد امکانات رفاهی داشته باشند، سازمان میراث فرهنگی بخشی از منابع مالی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

شیرکوند در پایان اظهار کرد: نقشه راه 6 ماهه برای توسعه پاسارگاد در صورت استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه ها اجرایی می شود.