آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۶
فرهنگ و هنر
۳۲

مکث

زیگرید لطفی مترجم «کلیدر» و چند اثر داستانی ایرانی دیگر و همسر زنده یاد محمدحسن لطفی مترجم آثار فلسفی روز یکشنبه نهم شهریورماه، در تهران از دنیا رفت.

کیانوش عیاری به زودی تدوین فیلم سینمایی «موقت» به کارگردانی امیر عزیزی را آغاز می کند.

مجید انتظامی آهنگساز صاحب نام کشورمان از ساخت سمفونی خانواده و جوانان برای وزارت ورزش و جوانان انصراف داد. این آهنگساز اعلام کرد به خاطر مهیا نبودن شرایط ساخت و تولید این سمفونی ترجیح داده فعلااز ساخت آن منصرف شود.

پیام دهکردی دبیر بیست ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به همکاری ستاد اجرایی جشنواره در شهر همدان، از استقبال گروه های خارجی در بخش بین الملل و همچنین اختصاص سالنی مجزا برای اجرای نمایش های خردسال این دوره از جشنواره خبر داد.

اولین دوره سعدی درمانی با تدریس و سخنرانی عبدالمهدی مستکین از مهرماه امسال در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

آبتین گلکار از آماده شدن ترجمه خود از کتاب «استالین» اثر ادوارد رادزینسکی نویسنده و نمایشنامه نویس روس، برای چاپ خبر داد.

گروه موسیقی پاپ «ستاره قطبی» به سرپرستی بهار ایلچی روزهای 13 و 14 شهریورماه در تالار وحدت قطعاتی با گویش های مختلف برای بانوان به اجرا در می آورند.

سازمان سینمایی با تکذیب نقش این سازمان در معرفی فیلم قصه ها به جشنواره فیلم ونیز، اعلام کرده است که فارغ از هر تحلیل و نقد نسبت به این فیلم قصه ها از سازمان سینمایی دارای مجوز اکران است.

بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 11 تا 14مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

مصطفی کیایی، کارگردان آثاری چون «بعد از ظهر سگی سگی»، «ضدگلوله» و «خط ویژه» فیلم چهارم خود به نام «عصر یخبندان» را به زودی جلوی دوربین می برد.

نمایشگاه یاد یار مهربان ویژه اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه های مدارس شهر تهران توسط موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاست گذاری سینمای «هنر و تجربه» یکی از شروط اکران فیلم در این گروه را پخش نشدن آنها از شبکه های تلویزیونی خارجی و داخلی دانست.

کنسرت سازدهنی گروه موسیقی محمد اطهری فرد روز نوزدهم شهریور ساعت 19 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اجرا می شود.