آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
ایران زمین
۲۰

وقوع 13حریق در پناهگاه حیات وحش لوندویل

حریق، اراضی بوته زار نیمه جنگلی، تمشک زار ساحلی و 150 اصله درخت توسکا، انار، لرگ و لیلکی را در پناهگاه حیات وحش لوندویل از بین برده است.

براساس گزارش های رسیده از ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا از شروع تابستان امسال تاکنون 13 مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صورت گرفته که عمدتا به دلیل سهل انگاری مسافران و گردشگران به وجود آمده است. شهروز قلی نژاد، رئیس اداره محیط زیست آستارا اعلام کرد: متاسفانه خاموش نکردن آتش قبل از ترک محل اطراق یا ته سیگار علاوه بر خشکسالی و گرمای بی سابقه، علت اصلی آتش سوزی ها بوده است.

وی با بیان این که این حریق ها با همکاری اکیپ های آتش نشانی، شهرداری های آستارا و لوندویل و اداره منابع طبیعی تا حداکثر یک ساعت پس از گزارش اطفا شده، تصریح کرد: متاسفانه با وارد شدن خسارت ناشی از این حریق ها، 5/4 هکتار از اراضی بوته زار نیمه جنگلی و تمشک زار ساحلی و 150 اصله درخت توسکا، انار، لرگ و لیلکی از بین رفته است. قلی نژاد، نبود هیچ گونه امکانات اطفای حریق برای یگان حفاظت محیط زیست را از عوامل کندی اطفای حریق اعلام و از مسافرانی که وارد منطقه می شوند درخواست کرد حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری کرده یا قبل از خروج از منطقه از خاموش شدن کامل آتش افروخته شده اطمینان حاصل کنند. به گزارش ایسنا، وی ابراز امیدواری کرد، با فراهم شدن امکانات و ساخت آتش بر، میزان آتش سوزی ها و خسارت وارده به حداقل برسد.