آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۳
صفحه آخر
۲۴

کوتاه

حسین علیزاده در <وحدت> می نوازد

حسین علیزاده و گروهش قرار بود 21 و 22 شهریور کنسرتی را با عنوان«نغمه ای در پرده ای» در کاخ نیاوران به روی صحنه ببرند که قرار شده این برنامه در تالار وحدت برگزار شود. کیوان فرزین تهیه کننده و مدیر هنری این تورکنسرت در این باره گفت: تمامی توافق ها و اقدامات اولیه برای این اجرا انجام شد و در این بین سازمان میراث فرهنگی نیز تعامل و همکاری خوبی با ما انجام داد که نمود بیرونی آن حضور معاونت میراث در جلسه مطبوعاتی مربوط به این اجرا و اعلام حمایت ایشان از اجرای موسیقی در فضاهای میراث و از جمله کاخ نیاوران، قلعه فلک الافلاک خرم آباد و حافظیه شیراز در ارتباط با تورکنسرت استاد در همین پروژه بود.

اثری تازه از بهمن فرزانه

به تازگی مجموعه داستان «خروج مرد بیوه» اثر لوئیچی پیراندلو، نویسنده ایتالیایی، با ترجمه مرحوم بهمن فرزانه منتشر و در کتابفروشی ها توزیع شده است. مجموعه داستان «خروج مرد بیوه» چهارمین مجموعه داستان پیراندلو است. محمد یراقچی، مدیر انتشارات پنجره، درباره چاپ دیگر آثار به جامانده از این مترجم فقید گفت: حدود هشت اثر چاپ نشده از بهمن فرزانه پیش ماست، اما به دلیل رکود بازار کتاب فعلا برای انتشار آن ها دست نگه داشته ایم و سعی می کنیم به مرور آن ها را منتشر کنیم. بهمن فرزانه هفدهم بهمن ماه سال گذشته بعد از یک دوره بیماری در بیمارستان درگذشت.

تاثیر نصرت رحمانی بر کیمیایی

فیض شریفی از انتشار کتابی با نام «کیمیای رحمانی» خبر داد که به نقد تطبیقی شعرهای نصرت رحمانی و سینمای مسعود کیمیایی می پردازد. این منتقد ادبی به ایسنا گفت: مسعود کیمیایی همیشه به این موضوع اشاره داشته که سینمایش متاثر از شعر نصرت رحمانی است و من چند سالی درباره خط و ربط سینمای کیمیایی با شعر زنده و خیابانی رحمانی تحقیق کرده ام. سینمای ایران معمولا متاثر از ادبیات بوده، در این سینما بر اساس رمان های «شازده احتجاب»، «اوسنه بابا سبحان»، «بوف کور» و «شوهر آهوخانم» فیلم ساخته شده، اما برای نخستین بار است که شعر روی سینمای کارگردانی چون کیمیایی اثر داشته است.