آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

آغاز جشن های زیرسایه خورشید در 245 شهر ایران و جهان

جشن های زیر سایه خورشید دیروز در 200 شهر کشورمان و 21 کشور آغاز شد.

رئیس موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در نشست خبری دهه کرامت در مشهد گفت: این جشن ها در 45 شهر در کشورهایی همچون پاکستان، هند، عراق، هلند، آلمان، افغانستان، امارات، لبنان، اندونزی، نیجریه، روسیه و آذربایجان برگزار می شود.

رضا خوراکیان با بیان اینکه ویژگی اصلی این برنامه ها اجرای آنها توسط تشکل های مردمی است، افزود: در داخل کشور 200 تشکل برتر و در خارج از کشور 15 گروه که همگی آنها بومی هستند، عهده دار اجرای جشن های بین المللی زیر سایه خورشیدند.

وی گفت: این کاروانها حامل پرچم بارگاه منور رضوی و متشکل از یک روحانی، مبلغ دینی، قاری بین المللی قرآن کریم، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت و چند نفر از خادمان امام هشتم(ع) هستند.

خوراکیان افزود: مراسم استقبال از پرچم بارگاه رضوی، توزیع بسته های متبرک، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع امام رضا(ع)، مداحی ذاکران اهل بیت و سخنرانی وعاظ و مبلغان دینی از مهمترین برنامه های این کاروانها است.

وی با بیان اینکه علاقه به اهل بیت(ع) فقط به شیعیان اختصاص ندارد، گفت: مجری برگزاری بعضی از این جشن ها در داخل و خارج از کشور گروه های اهل سنت و برخی ادیان دیگر مانند مسیحیت هستند.