آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۴
شوک امروز
۱۳

با حضور دادستان استان مازندران صورت گرفت

اعدام قاتل محمودآبادی در ملاعام

حکم اعدام جوان محمود آبادی سحرگاه دیروز در حضور مردم به اجرا درآمد. مرد اعدامی که «محسن» نام داشت در جریان یک درگیری خیابانی پسر جوانی را با ضربات کارد از پای درآورده بود.

حادثه این جنایت حدود پنج سال و سه ماه پیش رخ داد و در جریان آن به دنبال درگیری لفظی میان یک جوان دکه دار در ساحل دریا و تعدادی از دوستان عامل جنایت، وی و دوستانش به دکه قربانی حادثه حمله کرده و وی را با ضربات کارد و قمه مجروح کردند.

قربانی حادثه که «ابراهیم پالیزیان» نام داشت دقایقی بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد. با اعلام شکایت خانواده قربانی حادثه، پلیس همه متهمان پرونده را بازداشت کرد اما در تحقیقات تکمیلی مشخص شد عامل اصلی قتل محسن بوده است.

با صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب محمود آباد، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان فرستاده شده و رای بر اعدام در ملاعام دادند.

رای صادره پس از تایید از سوی قضات دیوان عالی کشور و استیذان ریاست قوه قضائیه برای اجرا به دادسرای محمود آباد ارجاع شد.

در حالی که قرار بود رای صادره سحرگاه روز دوشنبه 10 شهریور در میدان مرکزی محمود آباد به اجرا درآید با ازدحام جمعیت و داد و فریاد های بستگان مرد اعدامی، اعضای شورای تامین شهر شرایط را برای این کار مناسب ندانسته و آن را به روز دیگری موکول کردند.

صبح دیروز سه شنبه 11 شهریور حجت الاسلام جعفری دادستان مرکز استان مازندران خود شخصا در محل اجرای حکم حاضر شده و بر اجرای حکم نظارت کرد.