آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۴
حوادث
۱۲

پنج قاره

2 کشته در حمله به مدرسه

آسوشیتدپرس: حمله به مدرسه ای در مرکز چین دوکشته برجا گذاشت. این حمله صبح دیروز در مدرسه مقطع متوسطه صورت گرفت. ضارب 40ساله پس از این حمله از پنجره ساختمان چهارطبقه این مدرسه خود را به پایین انداخت. حمله با چاقو به مهدکودک ها و مدارس در چین غالبا صورت می گیرد و بیشتر افرادی که از بیماری روانی رنج می برند یا افراد خلافکار اقدام به این کار می کنند.

خودکشی ملوان به علت سختگیری فرمانده

فرانس پرس: نیروی دریایی ژاپن خودکشی یک ملوان را روی عرشه کشتی به دلیل فشارها و سختگیری های شدید فرمانده مافوق خود تایید کرد. سخنگوی نیروی دریایی ژاپن اعلام کرد پرونده عملکرد این مقام ارشد به مقامات قضایی ارجاع شده و کویچی گوتو، 42ساله اکنون درباره اتهام فشار دایم و اجرای مقررات شدید انضباطی تحت بازجویی است. وی گفت این ملوان بارها از فرمانده ارشد خود خواسته بود به وی مرخصی بدهد اما همواره مجازات و مقررات انضباطی شدید درباره وی اجرا شده بود. گوتو اعتراف کرده در انجام وظایفش مقررات انضباطی بسیار سختگیرانه ای را اجرا کرده است.

منجمدکردن جسد 2کودک به نشانه اعتراض

آسوشیتدپرس: والدین دو پسربچه چینی که کودکانشان هنگام بازی در نزدیکی گودال های پرشده از آب باران غرق شدند، اجساد آنان را به نشانه اعتراض به عملکرد شهرداری منجمد کردند. والدین داغدار با منجمدکردن اجساد دوکودک سه و پنج ساله خود نسبت به بی مسوولیتی مسوولان شهرداری هونان چین اعتراض کردند. این گودال ها که بر اثر حفاری و اکتشاف زیرزمینی به منظور یافتن معادن جدید ایجاد شده بود، با آب باران پر و به استخرهای کوچک اما عمیق و خطرناک مبدل شده بود. والدین دوکودک خردسال خواستار غرامت و بازسازی این مسیر به منظور جلوگیری از رخ دادن حادثه مشابه شدند.