آرشیو پنجشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۸
بانک و بیمه
۱۲

سهم 17 درصدی بانک صنعت ومعدن در تامین مالی صنایع

گروه بنگاه های اقتصادی، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: طرح حمایتی این بانک از صنایع متوسط و کوچک از مهر ماه آینده و با حضور وزیر صنعت و معدن آغاز می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه بانک صنعت و معدن دو هزار میلیارد تومان است که از سال 86 تاکنون افزایش نیافته، اما در صورت تصویب مجلس، این رقم افزایش می یابد.

افخمی با تاکید بر اینکه یک هزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات در پنج ماه اول امسال پرداخت شده، گفت: حدود 800 میلیارد تومان از این رقم، تسهیلات ایجادی است. وی ادامه داد: سهم بانک صنعت و معدن در تامین مالی بخش صنعت و معدن 17 درصد است. افخمی با تاکید بر اینکه در چند ماه آینده تغییر شعب در دستور کار خواهد بود، افزود: نرخ سود تسهیلات ارزی عمدتا شش درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال، 18 طرح با اشتغالزایی مستقیم بیش از 2 هزار و 200 نفر در طرح های کوچک و بزرگ اجرایی شد. وی از برنامه ریزی برای اجرای 40 طرح دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: دو طرح پتروشیمی لرستان به مبلغ 230 میلیون یورو و کردستان (پتروشیمی مهاباد) به مبلغ 233 میلیون یورو به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع 950 میلیون دلار برای این 40 طرح اختصاص خواهد یافت. افخمی با بیان اینکه در 5 ماه ابتدای سال جاری 29 طرح با 2/2 میلیارد دلار ارزبری مصوب شده است، افزود: در این طرح ها 6 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی از تامین اعتبار بخش های حمل و نقل ریلی و چند طرح سیمانی و نیروگاهی، فولاد و سیمان مهران و تامین مالی فاز دو پتروشیمی ایلام به مبلغ 289 میلیون یورو خبر داد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه این بانک نقشی در خودسوزی صنعتگر ایلامی نداشته است، از پرداخت 5/2 میلیارد تومان وام به این فرد در بهمن ماه سال گذشته سخن گفت و عنوان کرد: از همان روز اول تیم ویژه ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد و به زودی گزارش ها را به مراجع ذی صلاح ارائه خواهیم کرد.