آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۵۸
جهان
۶

خبر

اعتراض ماموران موساد به نتانیاهو

به گزارش یورو نیوز، ده ها تن از نیروهای اطلاعاتی ارتش اسراییل در نامه یی که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل ارسال شده است، نوشته اند که دیگر حاضر نیستد در عملیات جاسوسی علیه فلسطینی ها شرکت کنند. این 43 نفر نامه خود را در روزنامه یدیعوت آحارانوت اسراییل منتشر کرده اند. امضاکنندگان نامه دلیل این کار را ممانعت از حضور نظامی اسراییل در سرزمین فلسطینی ها عنوان کرده اند. این عده می گویند اسراییل به بهانه شنود تروریست ها تنها می خواهد کنترل امنیت در سرزمین فلسطینی را نیز به دست خود بگیرد و حضور نظامی خود در فلسطین را تداوم ببخشد.

دستگیری ضاربان ملاله یوسف زی

ارتش پاکستان اعلام کرد در یک عملیات مشترک با نیروهای امنیتی و پلیس این کشور موفق شده است، 10 نفر را که وابسته به یک گروه افراطی به نام «تحریک طالبان» است، دستگیر کند. بر اساس گزارش ارتش، طرح ترور ملاله یوسف زی را رهبر این گروه که مولانا فضل الله نام دارد، ریخته است. روز؟ اکتبر؟ ملاله مورد اصابت گلوله چند مرد ناشناس قرار گرفت و به شدت مجروح شد. او که از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود، پس از چند عمل جراحی در پاکستان به انگلستان منتقل شد و آنجا تحت درمان قرار گرفت. گناه ملاله که هنوز در لندن زندگی می کند، تلاش برای بهبود وضعیت دختران روستایی در پاکستان و گزارش های او درباره جنایت های طالبان در دره سوات بود.

سارکوزی باز می گردد

رییس جمهوری سابق فرانسه قصد دارد تا حزب محافظه کارش با نام اتحاد برای جنبش مردمی (UMP) را با حزب میانه روی کوچک تر اتحاد دموکرات ها و مستقل ها (UDI) ادغام کند و به این ترتیب با بازگشت به سیاست با رشد نفوذ حزب راست افراطی جبهه ملی مقابله کند. یکی از مشاوران نزدیک سارکوزی گفت: او می خواهد همه چیز را تغییر دهد. او یک تغییر بزرگ در راهبرد خود ایجاد کرد و می خواهد خود را به عنوان یک رهبر راست میانه رو معرفی کند.