آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۵۸
دیپلماسی
۱۱

امریکا به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی عراق و سوریه را دارد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه گروه تروریستی داعش با همکاری و حمایت امریکا به وجود آمده است، گفت: آنان اکنون به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی کشورها را دارند. به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت های گروه تروریستی داعش گفت: همان طور که می دانید گروه تروریستی داعش با همکاری و حمایت امریکا و متحدین در غرب و منطقه به وجود آمد همان طوری که القاعده را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: اکنون پس از آنکه از این طریق موفق نشدند حکومت قانونی کشورهای عراق و سوریه را سرنگون کنند درست در جهت عکس شعار می دهند و آنان به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی کشورهایی مانند عراق و سوریه را دارند.

ولایتی با بیان اینکه حکومت های سوریه و عراق با این امر مخالفت کردند، تصریح کرد: کشورهای سوریه و عراق با این امر مخالفت کردند و حتی آنان با این امر که آنان هواپیماهای شان را به فضای قانونی این کشورها بفرستند مخالفت کردند بنابراین مبارزه با داعش تنها یک بهانه برای دخالت در امور داخلی این کشورهاست. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به حمایت ایران از حکومت های قانونی عراق و سوریه تصریح کرد: حمایت ایران از این کشورها ادامه خواهد داشت و ایران از مردم سوریه و عراق حمایت خواهد کرد.