آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۵۸
ورزش
۱۵

وقتی زورت بیش است... حرفت پیش است...!

بیژن ابهری

زیبایی، یک اصل است، یک نیاز است و مرد و زن هم ندارد. مگر نمی گویند: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد.

زیبایی و زیبادوستی از همان ابتدای تاریخ بوده است. نگاهی به نقاشی ها و حجاری های مصر اگر بیندازیم، تمام تصاویر حکایت از زیبایی کلئوپاترا دارد. اصلاچرا جای دور برویم؟ در همین تخت جمشید خودمان، تمام سربازان و پادشاهان را با صورتی زیبا، ریشی مرتب، کلاهی تمیز و لباسی آراسته می بینیم. 99 درصد شعرها و داستان های کهن و ارزشمند فردوسی، حافظ، سعدی و بقیه، راجع به عشق و زیبایی و وصال است.زنان، زیبایی را دوست دارند و مردان خوش تیپی را و بسیاری حاضرند از شام شب خود بزنند ولی اسباب زیبایی خود را فراهم کنند.در جای خواندم که در زمان آقای احمدی نژاد تصمیم می گیرند به زنان سرپرست خانوار وامی پنج میلیونی بدهند که مثلاکارگاهی بزنند و به تولید فرش و گلیم و احیانا ترشی و خیارشور بپردازند. بعدا معلوم شد که 80 درصد از خانم ها این وام را گرفته و رفته اند دماغ خود را عمل کرده اند...!

در مورد مردها هم چنین حکایتی است. یکی دوست دارد موهایش را خروسی کند، دیگری ریش پروفسوری و یا ستاری دوست دارد و بالاخره جوانانی هم هستند که خالکوبی دوست دارند. این اقتضای جوانی است و چه بسا نیمی از آنان در میانسالی پشیمان شوند و بروند پاک کنند.

فدراسیون فوتبال چون کارهای زیربنایی بلد نیست، گهگاه قوانینی می گذارد فرحبخش و شادی آفرین که همه دنیا را می خنداند و پس از آن که یک سال همه خندیدند و ما را مسخره کردند یک جوری ماستمالی می کنند...!

آخرین راهکار اخلاقی آقایان (و خانم ها...!) ممنوعیت خالکوبی ایرانی ها و خارجی هاست! طبق این قانون، رونالدو و دی ماریو و زلاتان و امثالهم به علت خالکوبی حق بازی کردن مجانی هم برای ما ندارند...!

در حال حاضر هم بازیکنان خارجی در چله تابستان روی دست و پای خود چیزی مثل ساپورت می پوشند که زمین بازی را تبدیل به یک سیرک خنده دار می کند...!

این قانونگذاران یا در جوانی خود «جوانی» نکرده اند و یا اصولااهل هیچ ورزشی نبوده اند یا می خواهند یاد گل آقا و نشریه اش را زنده نگه دارند و یا هر سه مورد...! من نمی دانم برای کسانی که زیر بغل و پاهایشان بوی عرق و دهانشان بوی پیاز می دهد هم قانونی وضع خواهد شد یا به همین قوانین فعلی دلخوش باشیم...؟!