آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۱
اخبار کشور
۳

عقب نشینی غرب از یک اقدام مداخله جویانه، اتحادیه اروپا: افتتاح سفارت در تهران صحت ندارد

اتحادیه اروپا که در فروردین ماه سال جاری در قطعنامه ای ضد ایرانی از افتتاح سفارتخانه تا پایان سال 2014 در تهران با اهداف مداخله جویانه خبر داده بود، دیروز خبر منتشر شده از سوی خود را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش ها درباره برنامه ریزی اتحادیه اروپا برای افتتاح سفارت خود در تهران را رد کرد و گفت که این اخبار شایعه است. وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: هیچ برنامه ای برای افتتاح نمایندگی در این زمان در تهران وجود ندارد.

مان افزود: گفت وگو درباره برنامه هسته ای ایران یکی از مهمترین اولویت های اشتون است.

تکذیب خبر افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران از سوی سخنگوی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در حالی است که مسئولین اتحادیه اروپا در فروردین ماه سال جاری در قطعنامه ای ضد ایرانی با عنوان «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران»، خواستار افتتاح سفارتخانه در ایران شدند. در بخشی از قطعنامه فوق آمده است: «از بخش سرویس خارجه اتحادیه اروپا می خواهیم تا تمام کارهای مقدماتی را انجام دهد تا یک نمایندگی اتحادیه اروپا تا پایان سال 2014 در تهران افتتاح شود. این قطعنامه معتقد است که این نمایندگی می تواند ابزاری کارآمد برای تاثیرگذاری در سیاست های ایران بوده و همچنین می تواند از گفت وگوها درباره موضوعاتی نظیر حقوق بشر و اقلیت را حمایت کند».

این قطعنامه ضد ایرانی با واکنش منفی علما، نمایندگان مجلس و دستگاه دیپلماسی کشورمان مواجه شد.