آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۶
فرهنگ و هنر
۳۲

وعده ثبت روز ملی سینما در تقویم از سال 94

فروش 30 میلیاردی سینماها در 6 ماه گذشته

در جشن روز ملی سینما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داد تا از سال 94 روز ملی سینما در تقویم ثبت شود و معاون او در امور سینمایی نیز از تغییر سیاست های سی وسومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

مراسم جشن روز ملی سینما شامگاه جمعه 21 شهریورماه با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حجت الاسلام شاهمرادی رئیس شورای فرهنگ عمومی و جمعی از هنرمندان و سینماگران سینمای ایران در هتل استقلال برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: روز ملی سینما و روز بازگشایی خانه سینما را تبریک عرض می کنم و بسیار خوشوقتیم که بار دیگر روز سینما با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم کشور جای گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته توفانی آغاز شد و ما با همدلی و یکرنگی به آرامش در سینما رسیدیم. تجربه یک سال گذشته با اعتماد و احترام متقابل و تکریم کرامت انسان باعث شد بسیاری از گره ها گشوده شود.

جنتی اضافه کرد: سال گذشته در این روزها بسیاری از سینماها بسته شدند و هیچ روزنه امیدی برای بهبود وضعیت سینما دیده نمی شد؛ اما امسال 30 سالن جدید افتتاح شد و 80 سالن سینما در حال ساخت است. حضور دلگرم کننده بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.

همچنین حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با حضور در برنامه «سینمااکران» شبکه تهران درباره عملکرد سینما طی یکسال گذشته حرف زد. رئیس سازمان سینمایی گفت که در 6ماه گذشته به اندازه کل ماه های سال های قبل، فروش داشتیم که برابر با 30 میلیارد تومان است.