آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

فراخوان فورد اسکیپ و مرکوری

گروه ترجمه: شرکت فورد موتور حدود 74 هزار دستگاه از مدل های قدیمی فورد اسکیپ و مرکوری مارینر را به دلیل احتمال گرم شدن بیش از حد سیستم الکترونیکی هیبریدی فراخوان می کند.

به گزارش رویترز، مدل های اسکیپ سال های 2005 تا 2008 و مارینرهای 2006 تا 2008 فراخوان می شوند.

شرکت فورد اعلام کرد: گزارشی از تصادف یا ایجاد جراحت در اثر این نقص دریافت نکرده است. این شرکت به اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا اعلام کرد: احتمالاپمپ خنک کننده نقص دارد و این مساله موجب گرمایش بیش از حد سیستم الکترونیکی هیبریدی می شود که ممکن است به مشکلات جدی تری منجر شود.

حدود 3500 دستگاه از این خودروهای فراخوان شده در کانادا و تقریبا بقیه آنها در آمریکا فروخته شده اند. در آمریکای شمالی، حدود 66 هزار دستگاه مدل اسکیپ و حدود 7 هزار و 800 دستگاه مدل مارینر شامل این فراخوان می شوند.

شرکت فورد همچنین اعلام کرد: به دلیل نقص واشر فیلترهای سوخت، وانت های مدل اف-650 و اف-750 مدل 2014 را فراخوان می کند.

هوندا در هند زمین خرید

گروه ترجمه: شرکت هوندا موتور، سومین خودروساز بزرگ ژاپن، در غرب ایالت گجرات هند برای ساخت کارخانه، زمین خریداری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، رئیس فروش شرکت هوندا در مصاحبه ای در دهلی نو، جزئیات بیشتری ازجمله اندازه این کارخانه، هزینه یا زمان ساخت آن ارائه نکرد. اما کومیکو هاشیموتو، سخنگوی این شرکت در توکیو، خریداری زمین توسط هوندا در هند را تایید کرد.

در پنج ماه نخست سال مالی جاری که از آوریل آغاز شده است، فروش هوندا در هند 49 درصد افزایش یافته است. در ماه آگوست نیز فروش هوندا به لطف افزایش فروش مدل های جدید ازجمله خودرو هفت سرنشین موبیلیو، 88 درصد رشد کرد و به 17 هزار و 218 دستگاه رسید.

شرکت هوندا در ماه نوامبر دومین تغییر را در دومین کارخانه هند خود اعمال کرد و ظرفیت آن را به منظور تامین مدل های موبیلیو و سیتی افزایش داد. لیست انتظار برای این دو مدل سه ماه است.