آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۱
فرهنگ و هنر
۵

برج میلاد میزبان مجسمه سازان می شود

ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران از سوی سازمان زیباسازی در برج میلاد برپا می شود.

به گزارش فارس، ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران از امروز یکشنبه بیست و سوم شهریور تا پانزدهم مهر در محل پارکینگ جنوبی که به صورت ویژه آماده سازی شده است، برگزار می شود.

مجتبی موسوی، دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در این زمینه گفت: این دوره از سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشگاهی با حضور 12 هنرمند داخلی و ده مجسمه ساز از کشورهای مختلف و همچنین ده هنرمند در بخش دانشجویی در برج میلاد تهران برگزار می شود.

او افزود: در بخش بین الملل هنرمندان مجسمه ساز از کشورهای ایتالیا، یونان، مکزیک، رومانی، آلبانی، ترکیه اسپانیا، چین و آلمان حضور دارند.

به گفته موسوی، در این دوره از سمپوزیوم، مجسمه های خلق شده از جنس سنگ تراورتن خواهد بود. ضمن آن که ابعاد سنگ ها در بخش اصلی 1.5 در سه متر و در بخش دانشجویی 50 در 50 در 150 سانتی متر است.

بنابراین گزارش، ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران فردا ساعت 10 صبح با حضور هنرمندان مجسه ساز، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری و فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد تهران در بلندترین برج کشور افتتاح خواهد شد.