آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۵۹
جهان
۶

خبر

تشکیل گارد ملی عراق

احمد عبدالله، مشاور کمیته عالی امور آشتی ملی، وابسته به کابینه جدید عراق اعلام کرد که دولت حیدرعبادی، نخست وزیر عراق دستور آغاز روند تشکیل نیروهای نظامی موسوم به گارد ملی در استان ها و شهرهای شمال، غرب ومرکز عراق که بیشتر ساکنان آنها سنی مذهب هستند را صادر کرد. این نیروها تنها از ساکنان آن مناطق تشکیل شده و محدوده فعالیت آن نیز محلی خواهد بود. عبدالله افزود: دو مشاور در ارتش امریکا نیز ماموریت تهیه برنامه آموزش این نیروها و آماده کردن آنها برای عضویت در ارتش کشور در آینده را برعهده دارند. وظیفه نیروهای گارد ملی حفظ امنیت شهرهای سنی نشین و همچنین مرزها با سوریه، اردن و عربستان است. وی گفت: دولت نشست هایی را با برخی روسای قبایل دلیم، شهر، عنزه، جبور، حمدان، عکیدات و 34 قبیله دیگر و همچنین برخی شخصیت ها و سرشناسان این مناطق برگزار کرده و طی این نشست ها درخصوص آغاز ثبت نام داوطلبان برای فعالیت در این نیروها توافق شده است.

پاپ فرانسیس هدف داعش است

ایرنا گزارش داد حبیب صدر سفیر عراق در واتیکان در گفت وگویی هشدار داد که پاپ از جمله اهداف تروریست های بغدادی است. وی درخصوص احتمال سوء قصد علیه پاپ گفت: تحلیلگران و اطلاعات ما در این جهت گمانه زنی می کنند. ما خوب می دانیم که این تروریست ها چگونه فکر می کنند و احتمال ضربه به پاپ وجود دارد. سفیر عراق در واتیکان ادامه داد: من در این باره با مسوولان واتیکان نیز صحبت کرده ام، آنها خوب می دانند که این گروه های تروریستی چه خطری دارند. واتیکان از دولت عراق در تلاش برای متوقف کردن داعش حمایت می کند.

توقف عملیات طالبان در پنجاب پاکستان

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن عصمت الله معاویه، رهبر پنجاب پاکستان در ویدیویی سه دقیقه یی گفته است: پس از مشاوره با علمای مسلمان و بزرگان تصمیم گرفتم عملیات مسلحانه در پاکستان را متوقف کرده و به موعظه درباره اسلام واقعی و شریعت اسلام برای مردم کشور بپردازم. وی افزود: با این حال از همه مجاهدینی که علیه نیروهای کافر می جنگند حمایت می کنم. معاویه نظیر برخی دیگر از فرماندهان طالبان از ایده مبارزه در افغانستان حمایت کرده و گفته که به نظر وی شرایط کنونی در پاکستان جهاد داخلی را نمی طلبد.