آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۴
صفحه آخر
۲۴

کوتاه هنر

فراهانی و کارگردانی رادیویی

بهزاد فراهانی سریال شبانه «کورش کبیر» را برای رادیو کارگردانی می کند. بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در حوزه نمایش های رادیویی فعال است. او بیش از 50 سال است در عرصه آثار نمایشی حضوری دارد و او این روزها حضور پررنگی در رادیو دارد و نمایش رادیویی «کورش کبیر» را که کار پر بازیگری محسوب می شود برای «رادیو نمایش» کارگردانی می کند.

خاطرات مرد «صد سال تنهایی»

کتاب خاطرات مشترک «گابریل گارسیا مارکز» و روزنامه نگار معروف کلمبیایی به چاپ رسید. «داریو آریزمندی»، دوست روزنامه نگار گابریل گارسیا مارکز پس از گذشت پنج ماه از مرگ این اسطوره ادبیات امریکای لاتین در کتابی خاطرات مشترکش با وی را روایت کرد. این کتاب 190 صفحه ای «گابو حساب نیست» نام دارد و دربردارنده عکس ها و خاطرات 32 ساله این دو دوست است. مصاحبه ای که آریزمندی در سال 1991 با خلق «صد سال تنهایی» انجام داده، آغازگر این کتاب است.

پایان طراحی ضریح حضرت عبدالعظیم(ع)

محمود فرشچیان استاد هنر نگارگری ایران از ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور هنرمندان اصفهانی و همچنین خلق دو تابلو جدید با موضوع «هدایت» و «داستان آدم و حوا» خبر داد. وی گفت: مرحله طراحی آن را به پایان رسانده ام و قرار است با حضور استادکاران و هنرمندان اصفهانی کار ساخت آن آغاز شود. وی با بیان اینکه این ضریح یکی از شاهکارهای هنر دینی ایران خواهد بود، افزود: خوشنویسی این ضریح را نیز استاد موحد از استادان بنام خوشنویسی کشور برعهده دارند.