آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۲
سیاسی
۲

حدادعادل:تاکید بر تشیع، منافاتی با وحدت امت اسلامی ندارد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تصور شود که تاکید بر تشیع با وحدت امت اسلامی منافات دارد. غلامعلی حدادعادل در حاشیه کنگره «تبریز، پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» در جمع خبرنگاران افزود: تاکید ما بر تشیع به معنی نفی وحدت امت اسلامی نبوده و این نباید موجب جدایی ما از برادران اهل سنت شود.

وی گفت: ما وحدت را از پیشوایمان امیرالمومنین(ع) آموخته ایم که هر جا ظلمی می دید با آن مبارزه می کرد تا حق به حقدار برسد.

حدادعادل افزود: ما نیز با الهام گرفتن از امیرمومنان از تمام مسلمانان و مظلومان جهان در مقابل زورگویان حمایت خواهیم کرد و این همان رمز وحدت امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز حامیان تروریسم در جهان، مدعی مقابله با تروریسم هستند و آمریکا به عنوان بزرگ ترین تروریست، درصدد مقابله با گروهک تکفیری داعش است.این نماینده مجلس گفت: به وجودآورندگان داعش، امروز به بهانه مقابله با تروریسم 40 کشور دنیا را دور خود جمع کرده اند، غافل از این که دست آنها برای مردم دنیا رو شده است.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره استراتژی اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس اظهار کرد: صحبت از انتخابات مجلس فعلازود است اما در مورد وحدت اصولگرایان تلاش هایی در جریان است. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم اصولگرایان از تجربه های گذشته عبرت گرفته و با وحدت در انتخابات آینده عمل کنند.