آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۳
اخبار کشور
۱۰

در دیدار با وزیر خارجه کره شمالی، ظریف: به خاطر تحریم های ناعادلانه از حقوق مسلم مردم ایران صرف نظر نمی کنیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه کره شمالی گفت: هیچ کس در ایران حاضر نیست به خاطر تحریم های ناعادلانه از حقوق مسلم مردم ایران صرف نظر نماید.

«ری سو یونگ» وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کره، روز یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شدیدترین تحریم های تاریخ معاصر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده که با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اعتقادات اسلامی و سیاسی خود هیچ وقت به دنبال سلاح هسته ای نبوده و چنین سلاحی جایی در دکترین نظامی ما نداشته و ما موکدا با تولید و انبار بمب اتمی توسط هر کشوری مخالف بوده و معتقدیم تمامی کشور ها باید خلع سلاح هسته ای شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح خلاصه ای از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته ای ایران باشد، می توان در اسرع وقت به نتیجه رسید.

وی افزود: هیچ کس در ایران حاضر نیست به خاطر تحریم های ناعادلانه از حقوق مسلم مردم ایران صرفنظر کند. در عین حال جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد کشورهای غربی از ایران مخالف سلاح هسته ای تصویری نادرست ترسیم کنند.

ری سو یونگ وزیر امور خارجه جمهوری دمکراتیک کره نیز با اشاره به تاکید تمام رهبران قبلی و کنونی کشورش مبنی بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: تجربه چند ساله گذشته به خوبی نشان داد که تنها جمهوری اسلامی ایران بود که با شناخت دقیق از وضعیت منطقه خاورمیانه با اتخاذ مواضع اصولی خود، توسعه بحران در این منطقه جهان خصوصا در کشورهایی چون عراق و سوریه را به خوبی کنترل کرد. به گزارش فارس، وزیر خارجه کره شمالی تحریم های وضع شده علیه هر دو کشور را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: به رغم خواست قدرت های زورگو، این تحریم ها به اعتماد به نفس و توسعه درونی کشور ها کمک کرده است.