آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۱۴۱۶
صفحه اول
۱

عضو ارشد حزب الله خبر داد:حضور پررنگ تر حزب الله در سوریه

گروه بین الملل: نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت جنگ تحمیلی بر لبنان از سوی تکفیری ها امروز بیش از همیشه می طلبد که حزب الله در سوریه باقی بماند، چرا که بعد از تحولات عرسال مرحله جدیدی در لبنان آغاز شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نبیل قاووق، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: بین ما و داعش و تمام تکفیری ها به صورت عام نمی تواند جنگ لفظی در گیرد، بلکه اتفاقات موجود بین ما جنگ میدانی است که ما آنها را شکست داده ایم. ما وارد جنگ کلامی با آنها یا درگیری های سیاسی نمی شویم.

وی تاکید کرد: روز به روز همه در لبنان و جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی به این نتیجه می رسند که لبنان تا چه اندازه به ادامه حضور حزب الله در سوریه نیاز دارد. این مقام حزب الله که در مراسم هفتمین روز درگذشت عبدالله علی قاسم در حسینیه عیتا الشعب سخنرانی می کرد، تاکید کرد: اوضاع امروز بیش از همیشه می طلبد که حزب الله در سوریه باقی بماند چرا که جنگ از سوی تروریسم بر لبنان تحمیل شده و مرحله جدیدی بعد از تحولات عرسال آغاز شده که مانند قبل از آن نیست. این درگیری می طلبد که اولویت های ملی نیز تغییر کند.

معاون سیدهاشم صفی الدین ابراز داشت: اتفاقات عرسال پایان جنگ در لبنان نبود، بلکه نبرد با تروریست های تکفیری در ابتدای راه است و ارتش لبنان همچنان در وسط معرکه قرار دارد بنابراین باید توان ارتش برای حمایت از نظامیان و کشور و مقابله با مبارزان تکفیری تقویت شود. شیخ قاووق تصریح کرد: اقدام داعش در اعدام نظامیان لبنانی با هدف شعله ور کردن فتنه سنی و شیعه در کشور است و آنها به دنبال ایجاد فتنه مذهبی در کشور هستند.