آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۵
روزنامه فردا
۱۶

پیشنهاد فردا

بخش عمده ای از تلاش شاعران معاصر، انعکاس رابطه زندگی و خاطره بوده است؛ رد این ادعا را می توان در میان شاعران امروز دنیا و حتی شاعران فارسی زبان گرفت که زبان را به غایت سادگی می رسانند تا در بیان، دستی آزادتر داشته باشند. سه مجموعه شعر«غلامرضا معتمدی» حکایت از همین منش شاعرانه دارد؛ زبانی ساده، کنکاش برای کشف معانی تازه و رابطه شعر با زندگی. اما شعرهای معتمدی یک ویژگی مهم دیگر هم دارند؛ شاعر آنها روانپزشکی است با سال ها تجربه برخورد با آدم های مختلف و همین موضوع بهانه ای است برای نگاه تازه او به مفاهیمی چون «فراموشی»، «روز تولد»، «عدم»، «کودکی» و... که همگی عنوان شعرهای دفتر تازه اوست با نام «دنیا از جنس خاطره هاست». معتمدی سابقه سه دهه فعالیت در حوزه ادبی را با کار در «آدینه» و «دنیای سخن» دارد و اولین مجموعه شعرش را در سال 74 با عنوان «فصل اول» منتشر کرده که البته امکان توزیع نیافته است. در سال 88، «آواز امشب» و در سال 91 نیز «تو خوابی نبودی که من دیده بودم» از این شاعر توسط نشر مرکز روانه بازار شده است. سومین کتاب این شاعر را نیز نشر مرکز به بهای 9900تومان و در 114صفحه منتشر کرده است.

کتاب «سینمای نوین ایران» با رویکرد جستاری پیرامون مدیریت سینما، دربرگیرنده دو گفت وگوی امیر فرض اللهی با مدیران سابق سینمایی «سیدمحمدبهشتی» و «فخرالدین انوار» در نشر افراز منتشر شد.

این کتاب قرار است پژوهشی باشد با اهداف و فرضیات مشخص که با نیت بررسی موضوعی سینما منتشر شده و در آن به بازخوانی و تحلیل کیفیت مدیریت یک دوره معاونت سینمایی پرداخته شده است. این کتاب می خواهد پیشنهادی باشد تا هر مدیری که بر سر کار می آید، با اتکا بر تجربیات موفق و ناموفق قبلی، سیاستگذاری و راهبرد نظری - اجرایی خود را تعیین کند تا به این ترتیب، موجب ارتقای مدیریت سینما شود. با توجه به اینکه اوضاع سینما در دوره مدیریت این دونفر مناسب شده بود، آنان با تمرکزی مثال زدنی از سال 62 تا 73 با ارایه تعریفی جدید از سینمای مطلوب انقلاب و تعیین هرساله خط وخطوط قرمز در ابعاد کمی و کیفی، موجب ارتقای سطح سینمایی ایران شدند. این کتاب96صفحه ای با قیمت5800تومان منتشر شده است.