آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۸
بورس
۲۳

انتشار نخستین اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص)

گروه بنگاه های اقتصادی: نخستین اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص با نرخ روز شمار 22 درصد و قابل معامله در بورس توسط تامین سرمایه سپهر عرضه می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه سپهر؛ 500 میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص برای نخستین بار با نرخ 22 درصد بدون شکست، برای تامین مالی ارائه خدمات لیزینگ به مشتریان گروه سایپا؛ با بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه سپهر عرضه می شود.

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اعلام اینکه اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص برای نخستین بار با نرخ 22 درصد به بازار می آید، گفت: یکی از ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران جهت تامین مالی طرح های مشخص سودآور تولیدی، ساختمانی و خدماتی و نیز توسعه و تکمیل طرح های سودآور موجود با سررسید مشخص، افتتاح سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص نزد بانک ها و موسسات اعتباری است. این اوراق این بار به درخواست شرکت رایان سایپا به منظور تامین مالی ارائه خدمات لیزینگ به مشتریان گروه سایپا با ضمانت سود بانک صادرات و بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه سپهر برای شرکت رایان سایپا منتشر می شود.

بهروز زارع در خصوص مکانیزم عمل این اوراق می گوید: روال کار به این قرار است که با تقاضای متقاضی ایجاد سپرده، بانک یا موسسه اعتباری اقدام به افتتاح حساب «سپرده سرمایه گذاری مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص» می کند و به عموم نیز اعلام می دارد که تمامی کسانی که مایلند سپرده گذاری کنند و سپرده آنان در این طرح خاص به کار گرفته شود و از منافع طرح بر اساس شرایط اعلام شده استفاده کنند می توانند اقدام به سپرده گذاری کرده و در طرح مشخص شده مشارکت کنند. بانک یا موسسه اعتباری افتتاح کننده حساب، در ازای دریافت سپرده های مردمی، گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص با نام یا بی نام صادر می کند و شرایط عمده قرارداد سپرده گذاری را در آن قید می کند.