آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۸
استان ها
۱۸

ایجاد 5700 فرصت شغلی با راه اندازی فولاد سفید دشت

دنیای اقتصاد، اصفهان: با بهره برداری از طرح فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال 700 نفر به طور مستقیم و 5هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود که بخشی از معضل بیکاری جوانان استان برطرف خواهد شد.

طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری که فولاد مبارکه اصفهان 65 درصد سهم آن را دارا ست، یکی از طرح های هشت گانه فولاد استانی است که در 35 کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد و عملیات اجرایی آن در تیرماه 86 در زمینی به مساحت 250 هکتار آغاز شد.

مجری طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: اجرای برنامه های پیش بینی شده توسعه اقتصادی به منظور رسیدن به جایگاه مناسب تولید فولاد در کشور، کاهش واردات بی رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت، بومی سازی صنعت تولید آهن و فولاد در کشور و ایجاد اشتغال زایی مناسب در استان و... از جمله موارد ضرورت اجرای این طرح است.

حبیب الله دروش درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی این طرح تصریح کرد: میزان پیشرفت واحد احیای مستقیم طرح سفید دشت حدود 80 درصد؛ واحد ذوب و ریخته گری حدود 39 درصد و پیشرفت کل طرح 55 درصد است. مجری طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به این مطلب که ظرفیت تولید سالانه این طرح از 800 هزار تن به یک میلیون تن افزایش یافته ابراز امیدواری کرد واحد احیای این طرح در سه ماه اول سال 94 و واحد ذوب و ریخته گری آن در نیمه دوم سال 95 راه اندازی شود. مجری طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت 65 درصدی فولاد مبارکه و 35 درصدی ایمیدرو تکمیل خواهد شد.