آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۸
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

خشم کاربران اینترنت از قانون سختگیرانه در ترکیه

ایسنا: دولت ترکیه قانون سختگیرانه تری را درباره اینترنت تصویب کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قانونی را تصویب کرده که کنترل دولت بر اینترنت را تشدید کرده و قدرت نهادهای نظارتی بر بخش مخابرات را توسعه می دهد. امضای رئیس جمهوری ترکیه پای این قانون در حالی ثبت می شود که مجلس ترکیه دوشنبه گذشته آن را مورد تصویب قرار داده بود. این قانون بخشی از قوانینی است که ماه فوریه سال جاری میلادی به مجلس ارائه شد؛ قوانینی که دولت و نهادهای نظارتی را قادر می کند تا با راحتی بیشتری نسبت به مسدود کردن وب سایت ها بدون مجوز دادگاه اقدام کنند. این قوانین خشم مردم ترکیه را موجب شده است و آنها نسبت به آزادی بیان ابراز نگرانی کرده اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه که چند روز گذشته میزبان نشست بین المللی حکمرانان اینترنت بود در ماه مارس سال جاری میلادی برای مدتی دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر را ممنوع کرده بود.

انتشار بدافزار خطرناک در سایت بازی های ویدئویی

خبرگزاری فارس: کاربران سایت بازی های ویدئویی توییچ این روزها با هجوم یک بدافزار خطرناک روبه رو شده اند که به حساب های کاربران حمله می کند.

به گزارش پی سی ورلد، این بدافزار از طریق ابزار چت این سایت منتقل می شود و داده های حساب های کاربری افراد را به سرقت می برد. هکرها برای اقناع کاربران و فریب دادن آنها لینکی را برایشان ارسال می کنند که در آن کاربران به حضور در یک رقابت بخت آزمایی ترغیب شده اند. درصورت کلیک کردن روی این لینک یک برنامه جاوا فرم قلابی شرکت در بخت آزمایی را برای کاربران نمایش می دهد. به محض پرکردن این فرم و ارسال آن که در عمل اتفاق نمی افتد، بدافزار به کار افتاده و کدهای مخرب خود را در محیط ویندوز اجرا می کند. با این کار کنترل حساب افراد به دست افراد می افتد و آنها هر آنچه را که کاربران بازی ها به دست آورده اند، به نفع خود مصادره می کنند. بررسی های موسسه امنیتی اف – سکیور نشان می دهد که هکرها داده ها و ذخیره های کاربران از هر بازی را با قیمت پایین خرید و فروش کرده و از این طریق کسب سود می کنند.