آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قالیباف در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه زنان و تولید ملی:مشکلات زنان با آقاسالاری و رفتارهای سیاسی حل نمی شود

شهردار تهران گفت: با شعارزدگی، آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان در جامعه قابل حل و فصل نیست؛ چرا مسئولیت مدیریتی به زنان نمی دهیم و از آنها در سطح یک منشی و تلفنچی استفاده می کنیم؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف شهردار تهران در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: بعد از حضور بنده در نیروی انتظامی زنان ارتقای درجه گرفتند و سرگرد و سرهنگ شدند در حالیکه قبل از من مخالفت ها زیاد بود. با این وجود این اتفاق رخ داد و شما شاهد هستید که افسران ارشد زنان در نیروی انتظامی حضور دارند و انجام وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: غوغاسالاران هر حرفی می زنند بزنند ما در عرصه های اجتماعی در بیان و عمل گفتیم و اعتقاد داریم و عمل کردیم.

شهردار تهران اظهار داشت: باید بگویم بنده معتقدم که هویت اسلامی و کرامت زن در جامعه و تربیت خانوادگی غیرت ما و عفت زنان و حرمت زن، اجازه نمی دهد آنها وارد برخی کارها شوند و این به معنای نابرابری نیست.

شهردار تهران ادامه داد: امروز اگر قرار باشد یک افسر زن به پاسگاه مرزی در دورترین نقطه کشور برود تا از مرز دفاع کند هیچ مرد ایرانی این موضوع را نمی پذیرد پس چرا برخی می گویند اگر نفرستید نابرابری است!

قالیباف تصریح کرد: در حوزه مدیریتی شاهد بودم هر جا مسئولیت با زنان بوده کارها بهتر اداره می شود که این نگاه کیفی سازی به کار است.

شهردار تهران با اشاره به موضع گیری های رسانه ها در چند ماه اخیر در مورد سخنانش افزود: در ماه های اخیر به بهانه های مختلف و بی اساس، انتقاداتی را در حوزه زنان به بنده و شهرداری تهران وارد کرده اند اما این انتقادات واقعا هیچ اساسی ندارد. چون متن صحبت های من روشن و مشخص است.