آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
صفحه اول
۱

عملیات پیشمرگ​های کرد برای بازپس​گیری موصل

در ادامه مقابله مردم عراق با گروه تروریستی داعش، دیروز نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق عملیاتی را برای بازپس گیری شهر موصل از تروریست های داعش آغاز کردند.

در همین خصوص منابع امنیتی عراق دیروز اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کرد توانستند چند روستا را در شرق موصل از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ده تروریست نیز در این درگیری ها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق موفق شدند طی عملیاتی منطقه «الضابطیه» نزدیک شمال بغداد را از دست تروریست ها آزاد و زندگی عادی را به این منطقه بازگردانند.

پست های کلیدی کابینه همچنان خالی ماند

دیروز همچنین نشست پارلمان عراق برای رای اعتماد به وزیران باقی مانده کابینه برگزار شد اما با وجود معرفی دو نامزد برای پست های وزارت کشور و دفاع، نمایندگان به هیچ یک از آنها رای اعتماد ندادند.

به گزارش فارس، در نشست دیروز پارلمان عراق که به ریاست سلیم الجبوری، برگزار شد بار دیگر مساله انتخاب وزرای کلیدی کابینه حیدرالعبادی داستان ساز شد.

بر اساس این گزارش، نامزدهای عبادی عبارت بودند از: «ریاض عبدالحمزه عبدالرزاق غریب» برای وزارت کشور و «جابر خلف عواد الجابری» از استان «الانبار» و از موسسان شوراهای بیداری در این استان برای وزارت دفاع. اما پارلمان عراق به این افراد رای اعتماد نداد و بار دیگر نخست وزیر تا پنجشنبه آینده مهلت یافت نامزدهای موردنظر خود را معرفی کند. همچنین منابع رسانه ای اعلام کردند که در نشست دیروز «حسین شهرستانی» به عنوان وزیر آموزش عالی و «محمد البیاتی» به عنوان وزیر حقوق بشر و چهار نماینده پارلمان به نام های «سعدون الدلیمی»، «حسن خلبوص»، «عز الدین الدولة» و «علی الشکری» سوگند یاد کردند.