آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۴
اخبار کشور
۱۰

معاون وزیر بهداشت خبر داد: هزینه مصرف سیگار برابر با بودجه طرح تحول سلامت!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 10هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در کشور می شود، افزود: هزینه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز 10 هزار میلیارد تومان است.

دکتر علی اکبر سیاری گفت: مصرف دخانیات باعث ابتلای فرد به بیماری سرطان، بیماری مزمن تنفسی و ریوی، فشار خون، سکته مغزی و قلبی می شود، که مرگ ناشی از این بیماری ها قابل پیشگیری است، یعنی با ترک دخانیات اعم از سیگار و قلیان می توان از ابتلابه این بیماری ها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت مواد دخانی، اطلاع رسانی و توانمندسازی مردم، ایجاد محدودیت قانونی در اماکن عمومی برای افراد سیگاری و مصرف کننده قلیان و محدودیت تبلیغات می توان از مصرف دخانیات در کشور جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان دخانیات با استفاده از ابزارهای متفاوت، افراد مختلف جامعه از جمله جوانان را تحت تاثیر قرار می دهند، گفت: ما باید از طریق دانشگاه ها، مدارس، مراکز تحقیقاتی و حوزه های علمیه بر روی جوانان و افراد جامعه تاثیر گذاشته و با اطلاع رسانی گسترده و بکارگیری راهکارهای مناسب مصرف سیگار در کشور را کاهش دهیم.

سیاری با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: با اطلاع رسانی گسترده و پیشگیری از مصرف دخانیات از مرگ سالانه 11 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات و ابتلای هزاران نفر به آسم، سل مقاوم و بیماری های تنفسی پیشگیری خواهد شد.