آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی: دولت برای توسعه گلخانه ها تسهیلات نامحدود پرداخت می کند

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت از محل صندوق توسعه ملی برای گسترش و بازسازی گلخانه ها بدون محدودیت تسهیلات می پردازد.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی طهماسبی» در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره ملی گل و گیاه محلات افزود: بخش عمده تسهیلات صندوق توسعه ملی امسال برای توسعه سرمایه گذاری در بخش کشت گلخانه ای اختصاص یافته است و به هر طرح گلخانه ای دارای توجیه اقتصادی که در کارگروه های مربوطه تصویب شده باشد بدون محدودیت تسهیلات داده می شود.

وی یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را توسعه کشت های گلخانه ای عنوان و اظهار کرد: تولید گلخانه های پیشرفته که از فناوری روز، اتوماسیون، کنترل عوامل محیطی و رطوبتی برخوردار هستند قابل مقایسه با گلخانه های سنتی نیست.

طهماسبی ادامه داد: در کشور فضای گلخانه ای پیشرفته زیاد نیست و باید برای افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع، گلخانه ها مدرن شوند.

وی با بیان اینکه در کشور 8 هزار و 350 هکتار فضای گلخانه ای وجود دارد، گفت: در دو هزار هکتار از گلخانه ها و 3 هزار هکتار فضای باز، گلهای زینتی تولید می شود و بیش از 10 هزار نفر بهره بردار گل های زینتی در کشور وجود دارد. دوازدهمین جشنواره ملی گل و گیاه در محل دهکده و پایانه گل و گیاه محلات از توابع استان مرکزی تا 29 شهریور برپاست.