آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

پشت صحنه «مدار صفردرجه» در شبکه مستند

مستند «روزی که زمان ایستاد» به کارگردانی روناک جعفری و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه با موضوع تولید سریال مدار صفردرجه در شبکه مستند تولید شد.

این مستند که در قالب «یک فیلم، یک تجربه» آماده پخش شده، مراحل ساخت سریال مدار صفر درجه را به تصویر می کشد. در این مستند با بازیگران اصلی سریال همچون شهاب حسینی، لعیا زنگنه، ایرج راد، آتنه فقیه نصیری، پیام دهکردی، پیرداغر هنرمند سرشناس لبنانی و ناتالی متی در پاریس گفت وگو شده است.

همچنین با گروه موسیقی سریال «مدار صفر درجه» از جمله فردین خلعتبری و علیرضا قربانی، بهرام زند، مدیر دوبلاژ سریال «مدار صفر درجه» و نیز با تصویربردار سریال مدارصفر درجه مرتضی پورصمدی هم گفت وگو شده است.

از بخش های جذاب این مستند می توان به حضور یک سینماگر یهودی با نام هارون یشایایی در آن اشاره کرد. ضمن این که بخش ویژه ای از این مستند نیز به صحبت های حسن فتحی، کارگردان مدار صفر درجه اختصاص دارد.

مستند سه قسمتی روزی که زمان ایستاد مهر ماه از شبکه مستند پخش می شود.

مستند آموزگار شهر من به کارگردانی مهگان فرهنگ امشب ساعت 23 از شبکه مستند پخش و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده در برنامه شب های مستند نقد و بررسی می شود.

آموزگار شهر من مستندی درباره زندگی هنری رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر کشور است که با استفاده از عکس ها و فیلم های آرشیوی این بازیگر پرپیشینه تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران، تصویربرداری شده است.

هودی تنها بازمانده قدیمی ترین گروه تئاتر کشور با عنوان تئاتر سعدی و از نسل بازیگران بومی به جامانده از سال های دور است.

ساخت موسیقی این مستند توسط مهدیا علیزاده صورت گرفته که ملودی های آن را براساس تم پیش پرده خوانی های قدیم ایران تنظیم کرده است. این موسیقی توسط ارکستر به اجرا در آمده است.