آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
جهان
۶

حمله انتحاری به کاروان نظامیان ناتو در افغانستان

یک خودروی انتحاری ساعت 8 صبح دیروز در مسیر کاروان نیروهای بین المللی تحت فرمان ناتو در کابل خود را منفجر کرد که این حادثه چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، منابع ناتو در افغانستان کشته شدن سه سرباز خود را در این رویداد تائید کرده اند. در همین حال، رویترز شمار نظامیان خارجی کشته شده در این حمله را چهار نفر و تعداد زخمی ها را پنج نفر گزارش کرده است. پس از وقوع این حمله انتحاری، آژیر خطر سفارت آمریکا به صدا درآمد و نظامیان آمریکایی در سفارت و اطراف این محل به حال آماده باش کامل درآمدند.

بنا به گفته حشمت الله استانکزی، سخنگوی پلیس کابل، در این بمبگذاری انتحاری که در خیابان منتهی به فرودگاه کابل روی داد، دست کم 13 غیرنظامی افغان زخمی شدند.

وی به منابع خبری اعلام کرد که فرد بمبگذار که راننده یک خودروی حامل مواد منفجره بود، این خودرو را در نزدیک کاروان نیروهای بین المللی در مقابل ساختمان دادگاه عالی منفجر کرد که براثر آن دو وسیله نقلیه این نیروها تخریب شد و 17 فرد غیرنظامی آسیب دیدند. محل انفجار با سفارت آمریکا و چند مرکز دولتی و دیپلماتیک فاصله کمی دارد.

چند ساعت پس از این حادثه، گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییترش نوشته دو خودروی کاروان نیروهای خارجی بر اثر این حمله از بین رفته است. در حادثه دیگری نیز دوشنبه شب توقفگاه تانکرهای سوخت در بندر تورخم مورد حمله قرار گرفت که در آن 26 تانکر در آتش سوخت. براساس گزارش ها، عامل انتحاری با منفجر کردن مواد منفجره همراه خود در این توقفگاه باعث آتش سوزی شدید شد و متعاقب آن یک فرد دیگر به حمله و نبرد با نیروهای امنیتی اقدام کرد.