آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
حوادث
۱۹

27 متهم دستگیر شده با تحویل به اردوگاه مراقبتی به کشورشان باز​گردانده می​شوند

افغان ها با شناسنامه اموات یارانه می گرفتند

27 تبعه افغان که با استفاده از شناسنامه افراد فوت شده یارانه نقدی دریافت می کردند، در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی گلستان در این باره گفت: با اجرای طرح تشدید برخورد با اتباع خارجه غیرمجاز و در پی گزارش مردمی مبنی بر اقامت غیرمجاز تعدادی از اتباع افغان در یکی از روستاهای علی آبادکتول، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: پس از بررسی موضوع و جمع آوری اطلاعات با هماهنگی مقام قضایی، مکان های زندگی اتباع غیرمجاز شناسایی و از سوی ماموران بازرسی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی 27 تبعه افغان غیرمجاز دستگیر و تعدادی برگه تردد اتباع خارجه، کارت های اقامت موقت و مدارک جعلی از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از تحقیقات تکمیلی از افراد دستگیر شده، مشخص شد یکی از افاغنه غیرمجاز با استفاده از شناسنامه فردی که سال 1374 فوت کرده بود یارانه نقدی دریافت می کرد.

سردار میرفیضی بیان کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد، برای دریافت شناسنامه به خانواده فرد فوت شده مراجعه و با پیشنهاد مبلغی خانواده متوفی را متقاعد کردم که شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.

وی متذکر شد: در تحقیقات دیگر مشخص شد تعدادی دیگر از افاغنه دستگیر شده نیز با استفاده از همین روش و خرید شناسنامه افراد فوت شده یارانه دریافت می کردند.

سردار میرفیضی یادآور شد: تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد دیگر پرونده یا هرگونه سوءاستفاده احتمالی توسط این افراد از شناسنامه افراد فوت شده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون در صورتی که فردی فوت کند باید واقعه فوت در مراجع ذی صلاح ثبت و اسناد هویتی وی نیز باطل شود و سوءاستفاده از مدارک هویتی فرد فوت شده توسط هر شخصی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: به طور طبیعی در صورتی که افرادی به دنبال خرید این گونه اسناد هویتی هستند قصد آنها سوءاستفاده از مدارک است و توصیه پلیس به شهروندان بی توجهی به خواسته اینگونه افراد سودجو است تا از بروز هرگونه تخلف و یا جرائم احتمالی پیشگیری شود.

میر فیضی عنوان کرد: با توجه به این که متهمان دستگیر شده هیچگونه مدارک شناسایی معتبر نداشتند برای طرد به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجه استان گلستان منتقل شدند.