آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
حوادث
۱۹

کلاهبرداری 4 میلیارد تومانی با چرب زبانی

کلاهبرداری که با عنوان نماینده تجاری یک شرکت فروش تاسیسات گرمایشی اقدام به کلاهبرداری چهار میلیارد تومانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در این باره گفت: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، چند ماه پیش مردی که ادعا می کرد نماینده یک شرکت تولید سیستم های گرمایشی است اعتماد مرا برای سرمایه گذاری در زمینه فروش سیستم های گرمایشی جلب و 700 میلیون تومان دریافت کرد و متواری شد.

سردار صفوه الله امام وردی محمدی افزود: در پی این شکایت 26 نفر دیگر نیز به جمع شاکیان این پرونده اضافه شده و از مرد فراری شکایت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با تحقیقات میدانی و اطلاعاتی که از متهم به دست آوردند او را در مشهد دستگیر کردند.سردار محمدی تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه منکر کلاهبرداری شد و به دلیل نبود مدارک کافی، قاضی پرونده ابتدا دستور آزادی او را صادر کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بعد از آزادی متهم، ماموران پلیس آگاهی در گفت وگو با شاکیان، این بار مستندات بیشتری به دست آورده، ولی متهم عنوان کرد این مبلغ را قرض گرفته و پس از مدتی به صاحبانشان پس خواهد داد.فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: با ارائه مدارک جمع آوری شده متهم بار دیگر بازداشت و با بررسی معلوم شد او در هیچ بانکی حساب ندارد و هیچ ردی از پول های دریافتی از شاکیان وجود ندارد.

سردار محمدی افزود: 27 شاکی ادعا می کنند به دلیل چرب زبانی متهم هنوز برخی از مالباختگان از کلاهبرداری این فرد بی اطلاع هستند که با شکایت آنها شاکیان این متهم به بیش از صد نفر خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به این که متهم بیش از چهار میلیارد تومان از 27 شاکی کلاهبرداری کرده است، بیان کرد: طمع برای کسب سود بیشتر در کمترین زمان، گاه باعث می شود افراد در دام کلاهبرداران حرفه ای گرفتار شوند.