آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
اقتصاد
۴

معافیت مالیاتی جدید برای سرمایه گذاران خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی بتازگی تصمیماتی را مصوب کرده است که بر مبنای آن، چنانچه خارجی ها در ایران کارخانه راه اندازی کرده و 30 درصد محصول تولیدی خود را صادر کنند، از 50 درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

ولی الله افخمی راد در گفت وگو با مهر از تمهیدات جدید دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی خبر داد و افزود: تسهیلات ویژه ای نیز از سوی دولت برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تدبیر شده که معافیت مالیاتی و سهولت صدور روادید از آن جمله است.

وی تصریح کرد: در عین حال ترغیب خارجی ها برای تاسیس و راه اندازی کارخانه در ایران، فناوری خارجی را به کشور منتقل می کند و فضای رقابتی مفیدی را ایجاد خواهد کرد که به تقویت توان تولیدی و در نتیجه افزایش صادرات منجر خواهد شد. رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات را به عنوان پیشران دولت برای خروج از رکود دانست و اظهار کرد: در بسته خروج از رکود دولت، دولت صادرات غیرنفتی را به عنوان پیشران در نظر گرفته است که به نظر می رسد مجموعه تدابیری که دولت در حاشیه این تصمیم، برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی انجام داده است، بتواند به رونق صادرات غیرنفتی منجر شود.