آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
سلامت
۱۶

خبر سلامت

افزایش طول عمر با مثبت اندیشی

متخصصان سلامت می گویند: نگرش مثبت به زندگی می تواند به تقویت سیستم ایمنی و افزایش طول عمر کمک کند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان دریافته اند: افراد مسنی که روی خاطرات و موضوعات مثبت تمرکز دارند نسبت به دیگر همسالان خود از سیستم ایمنی قوی تری برخوردارند. بررسی ها حاکی از آن است که تمرکز روی مسائل مثبت ممکن است به افراد مسن کمک کند از روند تحلیل رفتن سلامت خود جلوگیری کنند.

متخصصان دریافته اند افرادی که روی نکات مثبت زندگی تمرکز دارند راحت تر می توانند با موقعیت های استرس زا مقابله، خود را در برابر بیماری های قلبی و سرطان مصون نگه دارند.

الکل و سیگار کوررنگی می آورد

یک چشم پزشک، مصرف الکل و سیگار را عامل ابتلابه کوررنگی پیش رونده و در نهایت کوری کامل دانست و گفت: کوررنگی درمان ندارد.

هرمزشمس، چشم پزشک در گفت وگو با فارس تصریح کرد: کور رنگی ممکن است مادرزادی باشد یا اکتسابی. در نوع مادرزادی ممکن است فرد به هیچ وجه رنگ ها را تشخیص ندهد و همه چیز به رنگ خاکستری دیده شود که این مورد بسیار نادر است.

وی خاطرنشان کرد: در نوع اکتسابی فرد می تواند به علت استعمال زیاد دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی یا مصرف برخی داروها به کوررنگی مبتلاشود که این نوع ابتلادر ایران شایع نیست و بیشتر در کشورهای غربی که مصرف الکل و سیگار زیاد است دیده می شود که این افراد رنگ سبز و قرمز چراغ راهنمایی و رانندگی را نمی بینند.

وی تاکید کرد: کوررنگی ناشی از مشکلات مادرزادی پیش رونده نیست، اما کوررنگی های اکتسابی ناشی از مصرف برخی داروها، الکل و دخانیات پیش رونده بوده و در صورت ادامه مصرف، بتدریج کوررنگی کامل و درنهایت کوری کامل را در پی دارد. در حوزه توانبخشی هنوز راهی برای ارتقای بینایی و دیدن رنگ در افراد مبتلابه کوررنگی ایجاد نشده است.