آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۴
جامعه
۱۷

اعلام شهریه جدید مهدهای کودک تا پایان هفته

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تا پایان هفته شهریه های جدید مهدهای کودک اعلام می شود.

همایون هاشمی درباره بروز مشکلاتی برای خانواده ها و معلمان ابتدایی به علت محتواهای آموزشی متفاوت مهدهای کودک و تربیت چندگانه کودکان قبل از ورود به دبستان به ایسنا گفت: اگر مردم شکایتی در این خصوص دارند، به سازمان اعلام کنند، حتما مداخله می کنیم. سازمان بهزیستی هم سعی کرده است محتوای آموزشی مهدهای کودک تولید و یکسان سازی شود.

وی افزود: البته این یکسان سازی زمانبر است، ولی به شرایطی رسیده ایم که بتوانیم تصمیمات بعدی را اتخاذ کنیم. یک سری محتوای آزاد هم وجود دارد، اما به استان ها توصیه می کنیم به ما اعتماد کرده و محتوایی که ستاد تائید می کند، تهیه کنند. رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش تکلیفی درباره محتوای آموزشی مهدهای کودک ندارد. مهدهای کودک مراکز نگهداری، آموزشی و تربیتی بوده و اداره آنها برعهده سازمان بهزیستی است؛ البته ما مشکلی با آموزش و پرورش نداریم و هر جا لازم باشد، آماده همکاری های مشترک هستیم.

هاشمی درباره گذراندن دوره پیش دبستانی در مهدهای کودک زیرمجموعه سازمان بهزیستی نیز عنوان کرد: آموزش دوره پیش دبستانی به عهده وزارت آموزش و پرورش است؛ اکنون مهدهایی می توانند در دوره پیش دبستانی پذیرش داشته باشند که از مجوزهای دوگانه برخوردار باشند. سازمان بهزیستی از تعامل با آموزش و پرورش برای توسعه مهدهای دارای مجوز دوگانه استقبال می کند.