آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۲
جامعه
۱۷

تحصیل 5/8 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم با بیان اینکه در حال حاضر 5/8 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی درس می خوانند، گفت: برنامه ریزی برای افزایش سهم بخش خصوصی در آموزش و پرورش در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که این موضوع به وزارت آموزش و پرورش نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

وجود؟ مدرسه کپری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان از وجود؟ فضای آموزشی کپری و غیراستاندارد در استان خبر داد. به گزارش (ایسنا)، نخعی با اعلام این خبر در نشست خبری در خانه معلم زاهدان افزود: نمی توان به بهانه کمبود امکانات، رشد فرهنگی و علمی کودکان و نوجوانان را نادیده گرفت. نخعی اظهار کرد: علاوه بر تدابیری که جهت پرکردن خلع نیرو نظیر استفاده از نیروهای موجود، استفاده از ساعات حق التدریس غیرموظف اندیشیده شده بازهم به؟ نیرو شامل آموزگار، دبیر و مربی در آموزش و پرورش استان نیاز است.

ترک تحصیل دختران «لوجلی» در ایستگاه دبیرستان

در آستانه شروع سال تحصیلی دختران شهر لوجلی به دلیل نبود دبیرستان در منطقه محل سکونت شان مجبور به ترک تحصیل هستند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در رابطه با نبود دبیرستان دخترانه در شهر لوجلی بیان کرد: ترک تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی بیشتر به دلیل مساله اقتصادی است. محمد لنگری ادامه داد: اگر در شهر لوجلی دبیرستان دخترانه وجود ندارد، به دلیل آن است که دانش آموزان آن به حد حساب نرسیده اند.