آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۷
جامعه
۱۴

خبر

قطع بیش از 100 درخت در پارک بهارستان تهران

ایرنا: بیش از صددرخت در پارک بهارستان (کودک) در منطقه جنت آباد شمالی قطع شد. تمامی درختان محوطه پارک بهارستان به مساحت چهار هزارو700مترمربع از نوع کاج برگ سوزنی و توت در شهرک مبعث حدفاصل خیابان های بهارستان 13 و 15 در منطقه پنج شهرداری تهران صبح روز سه شنبه قطع شدند.

مختاری از اهالی محل افزود: در حدود یک سال پیش افرادی به عنوان عوامل اوقاف با عنوان اینکه زمین شخصی است و حکم قضایی دارند با دردست داشتن اره برقی قصد بریدن درختان موجود در این پارک را داشتند که اهالی محل مانع از بروز این جریان شدند. این پارک از 25سال گذشته در نقشه ها و سایت شهرداری به عنوان فضای سبز و پارک کودک ثبت شده است. وی ادامه داد: در مراجعه به شهرداری به ما گفتند که فقط خود اهالی محل می توانند مانع از بروز این امر شوند و عوامل شهرداری کاری نمی توانند بکنند. شهبازی از ساکنان اطراف پارک نیز در ادامه گفت: ساعت شش ونیم صبح که خیلی از اهالی محل در خواب بودند، افرادی با 20 کارگر با اره برقی به همراه نماینده سازمان اوقاف و تعدادی از نیروهای انتظامی در این محل حاضر شدند. وی افزود: این افراد در عرض کمتر از 20دقیقه تمام درختان پارک را که بیش از صد اصله با متوسط عمر 20سال بودند با اره برقی از بدنه بریدند.

تلفات سالانه آلودگی هوا معادل سقوط هر هفته یک هواپیما

مهر: دبیر علمی شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق گفت: در تهران سالانه بین دوهزارو400 تا چهارهزارو800نفر به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا فوت می کنند که این میزان با سقوط هواپیمای مسافربری در هر هفته برابری می کند. اسلامی، دبیر علمی شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق درباره میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا تاکید کرد: بر اساس آمارها در سال 1391 در تهران بین دوهزارو400 تا چهارهزارو800نفر به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا فوت کرده اند که این میزان با سقوط هواپیمای مسافربری در هر هفته برابری می کند.