آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۶
اقتصادی
۴

معاون وزیر نیرو: اصلاح تعرفه برق در دستور کار نیست

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ دستوری بابت تغییر تعرفه های برق به ما ابلاغ نشده است.

هوشنگ فلاحتیان در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که جلسات بررسی تعرفه های برق برای ادامه سال 93 در وزارت نیرو آغاز شده آیا بحث تغییر تعرفه ها مطرح است، ادامه داد: اگر قرار باشد که تعرفه های برق تغییر کند، باید موافقت آن از سوی مراجع ذیصلاح به وزارت نیرو ابلاغ شود، بنابراین فعلاهیچ ابلاغیه ای مبنی بر تغییر تعرفه های برق به ما ابلاغ نشده و این موضوع نیز در دستور کار دولت نیست.

فلاحتیان در پاسخ به این سوال که ظاهرا تسویه بدهی برق به بانک ها، تولیدکنندگان و پیمانکاران خصوصی برق جدی است، تصریح کرد: واقعیت این است که بخش برق مبالغ سنگینی از بابت ساخت نیروگاه و شبکه برق که قبلااحداث شده اند، به شبکه بانکی کشور بدهکار است و به دلایلی مثل پایین بودن تعرفه های برق امکان بازپرداخت بدهی ها نیز میسر نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: اینکه با چه روشی می خواهیم این بدهی ها و انباشته بدهی ها را بازپرداخت و تسویه کنیم هنوز تصمیمی گرفته نشده، اما به صورت مستمر در حال پی گیری تسویه بدهی ها به شبکه بانکی هستیم.

فلاحتیان افزود: امید است در ماه های اخیر تصمیمات مهمی که گرفته می شود، بتوانیم بخش عظیمی از بدهی های بخش برق به سیستم بانکی و تولیدکنندگان بخش خصوصی را پرداخت کنیم.

بنابراین گزارش: وزارت نیرو در مجموع حدود 23 هزار میلیارد تومان در بخش برق و آب به پیمانکاران بخش خصوصی و شبکه بانکی بدهکار است.