آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۸
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

کاهش 17 دلاری طلادر 2 روز

قیمت طلادر معاملات روز جمعه با کاهش 17 دلاری نسبت به دو روز گذشته به 1219 دلار در هر اونس رسید. فدرال رزرو امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد ممکن است هزینه های استقراض را بیشتر از آنچه انتظار می رود کاهش دهد. نگرانی های سرمایه داران از افزایش نرخ بهره در امریکا و تقویت اقتصاد این کشور و نتایج همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس از دیگر دلایل افت قیمت طلاطی روزهای اخیر بوده است.

بی نیازی از واردات بنزین با تکمیل دو طرح پالایشی

تکمیل طرح های افزایش ظرفیت پالایشگاه های آبادان و بندرعباس با افزایش 4 میلیون لیتری تولید بنزین، کشور را از واردات این فرآورده نفتی بی نیاز می کند. عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با شانا با بیان اینکه در 5ماه نخست امسال، روزانه به طور متوسط 5/4 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش 4میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه آبادان و بندرعباس، خودکفایی در تولید بنزین محقق شود.

شرایط بهداشتی واردات برنج از هند سخت تر شد

منابع هندی با اشاره به اینکه دولت ایران سطح مجاز آرسنیک در برنج وارداتی را کاهش و تعرفه واردات را افزایش داده است پیش بینی کردند صادرات برنج باسماتی هند به ایران در سال جاری به شدت کاهش پیدا کند. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری فایننشال اکسپرس، به دلیل وضع تعرفه 45درصدی بر واردات برنج از 3 ماه پیش توسط دولت ایران در 4ماه ابتدایی سال مالی جاری (آوریل تا جولای 2014) صادرات برنج باسماتی هند 12 درصد کاهش یافته است.