آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زورگیرها از ترس، زیر خودرو مخفی شدند!

رئیس پلیس پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند زورگیری خبر دادند که در تعقیب و گریز پلیس، از ترس قانون زیر خودروها مخفی شده بودند.

به گزارش مهر سرهنگ کارآگاه داوود مرادی گفت: ماموران کلانتری 152 خانی آبادنو در حین گشت زنی به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید و طرح هوندا 125 سبز رنگ مشکوک شدند به طوری که متهمین با دیدن ماموران اقدام به فرار کردند.

متهمین وقتی با عزم جدی ماموران برای دستگیری آن ها مواجه شدند با اولین شلیک هوایی پلیس، کنترل موتورها را از دست داده و نقش بر زمین شدند.

در ادامه این تعقیب و گریز راکب موتورسیکلت آپاچی برای فرار از دست مامورین در داخل یک منزل مسکونی نیمه ساز و دو سرنشین دیگر نیز در زیر یک دستگاه خودرو سواری پارک شده در محل مخفی شدند، اما هر سه نفر توسط ماموران دستگیر و در بازرسی اولیه از آنها نیز چندین دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه یک قبضه قمه و اسپری اشک آور کشف شد.

با آغاز تحقیقات از سه متهم به نام های «جواد»(18 ساله)، «هادی» (21 ساله) و «سعید» (19 ساله)، به ده ها فقره زورگیری با استفاده از انواع خودرو و موتورسیکلت های سرقت شده به شیوه زورگیری، در سطح شهر تهران اعتراف کردند؛ همزمان با اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره زورگیری و شناسایی متهم چهارم به نام امین (20 ساله) در منطقه فلاح که در زمان تعقیب و گریز با موتورسیکلت طرح هوندا 125 از محل متواری شده بود، تعدادی از مالباختگان نیز پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی هر سه متهم دستگیر شده کردند.

با شناسایی مخفیگاه چهارمین عضو گروه سارقان زورگیر در منطقه فلاح، کارآگاهان اقدام به دستگیری متهم در روز بیستم شهریورماه کردند؛ این دستگیری در حالی بود که در زمان اجرای عملیات، متهم که در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی مخفی شده بود، اقدام به فرار از طریق پنجره مشرف به داخل کوچه کرد که از این ارتفاع سقوط کرده و از ناحیه هر دو پا دچار شکستگی شد.

به گفته سرهنگ مرادی کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید و زورگیری قرار گرفته اند می توانند با حضور در پایگاه پنجم آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی شکایت خود را پی گیری کنند.