آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۳۰۱
نفت و پتروشیمی
۱۱

راه اندازی سامانه جامع مالی نفت تا پایان سال

امکان محاسبه دقیق هزینه تولید نفت فراهم می شود

معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مالی شرکت ملی نفت موسوم به ERP اظهار کرد: با استقرار این سیستم، هزینه دقیق تولید هر بشکه نفت و گاز ایران در خشکی و دریا استخراج می شود.

علی کاردر در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه قیمت و شرایط اختصاص گاز فلرها به متقاضیان برای تولید برق هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: نکات ظریفی درباره بحث های قیمت، زمان بندی اختصاص گاز در میادین مختلف و میزان گازی که در فلر سوزانده می شود، وجود دارد که پس از بررسی و نهایی شدن آنها باید شرایط را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: در حال محاسبه میزان سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه مناسب برای سرمایه گذاران هستیم و اگر عدد غیردقیق بدهیم، ممکن است بازار گمراه شود.

معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت در ادامه گفت: سامانه جامع مالی شرکت ملی نفت ERP موازی سامانه قدیمی نصب شده و در حال تست عملیاتی آن هستیم تا مشکلات سامانه جامع مشخص شود و تلاش بر آن است که برای اوایل سال آینده این سامانه به طور کامل عملیاتی و دایر شود.

وی افزود: اگر این سیستم دایر شود، هزینه دقیق تولید هر بشکه نفت و گاز ایران در خشکی و دریا استخراج می شود، اگرچه در حال حاضر هم به صورت حدودی این هزینه ها را می دانیم.

کاردر اضافه کرد: سامانه ERP گزارش دهی آسان و روانی را برای مدیران فراهم می کند؛ چرا که هر کس تنها یک بار اطلاعات خود را وارد سیستم می کند.

وی ادامه داد: این سامانه به پیش بینی هزینه های آینده و هزینه سرمایه گذاری کمک فراوانی خواهد کرد و برنامه ریزی را نیز آسان می کند، چون اطلاعات تجمعی و دقیق را در اختیار مدیران قرار می دهد.

کاردر تاکید کرد: در این سامانه سطوح دسترسی متفاوتی برای مدیران مختلف تعریف می شود و اولویت اصلی برای ما امنیت نرم افزار است.