آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
جهان
۶

عملیات ضد تروریستی پلیس استرالیا در سیدنی و بریزبن

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه همزمان با عملیات گسترده پلیس در سیدنی و بریزبن برای دستگیری افراد مشکوک به انجام حملات تروریستی در این کشور، درباره تحرکات گروه های تروریستی در استرالیا هشدار داد.

به گزارش ایرنا، این هشدار پس از آن داده شد که پلیس استرالیا صبح پنجشنبه با حمله به مراکز مختلف شهر سیدنی و بریزبن نسبت به بازداشت افراد مشکوک وابسته به گروه های تروریستی اقدام کرد. تارنماهای «هرالد سان» و «هرالد» استرالیا اعلام کردند پلیس استرالیا در بزرگ ترین حملات مبارزه با تروریسم به 20 مرکز یورش برد و 15 نفر را به اتهام «ارتکاب اعمال خشونت آمیز» دستگیر کرد.

برخی رسانه های استرالیا اعلام کردند این عملیات پس از آن انجام شد که تروریست ها قصد آدم ربایی افراد و بریدن سر آنها را همانند گروه داعش داشتند و می خواستند سر این افراد را کنار پرچمی با علائم این گروه تروریستی قراردهند. پلیس استرالیا تاکنون در مورد این ادعا اظهارنظر نکرده است.

بیش از 800 افسر ایالتی و فدرال استرالیا در حملات صبح پنجشنبه سیدنی درگیر شدند و جستجوها همچنان ادامه دارد.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات «برای جلوگیری از فعالیت های برنامه ریزی شده این گروه و جمع آوری شواهد بیشتر» انجام شده است. تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا نیز گفت که این عملیات بر پایه اطلاعاتی انجام شد که نشان می دهد گروه های تروریستی از حامیان خود در استرالیا درخواست کردند دست به کشتار مردم بزنند.