آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
حوادث
۱۹

متهم با وعده سرمایه گذاری برای احداث مجتمع های مسکونی، همکارانش را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود

کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با فروش بیابان

مردی که با وعده احداث ساختمان های مسکونی، بیابان را به همکاران خود در شهرستان شهریار در غرب استان تهران فروخته و گریخته بود، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، اوایل شهریور امسال مردی با حضور در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران، از همکارش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: مقداری پول داشتم و مدتی بود درصدد سرمایه گذاری بودم، اما موفق به این کار نشدم. سرانجام یکی از همکارانم که متوجه موضوع شد، ادعا کرد زمینی به وی ارث رسیده و اگر تمایل داشته باشم می توانم پولم را در اختیارش قرار دهم تا مرا در احداث یک مجتمع مسکونی شریک کند.

وی اضافه کرد: به همکارم اعتماد کردم و چند روز بعد یکصد میلیون تومان به وی پرداختم، سپس با گذشت دو ماه او کاری از پیش نبرد و از یک هفته پیش نیز دیگر در محل کارمان حاضر نشد ه است. وقتی به محل احداث مجتمع رفتم، مشاهده کردم آنجا بیابانی در حومه شهر است و اصلامجوز احداث ساختمان ندارد.

با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که 12 نفر دیگر همکاران شاکی نیز جداگانه با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در تحقیق از آنها مشخص شد، فردی که فریبشان داده همان کلاهبردار فراری بوده که پلیس در تعقیبش است. در ادامه پاتوق های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد تا این که دو روز پیش مخفیگاه وی در یکی از شهرهای شمالی کشور به دست آمد. کارآگاهان با اعزام به آنجا متهم را دستگیر کردند.

مرد کلاهبردار با انتقال به پلیس آگاهی غرب استان تهران بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان و مدعی شد همکارانش اشتباه می کنند و پولی به وی نپرداخته اند. در مرحله بعدی تحقیقات، شاکیان به مرکز پلیس فراخوانده شدند، سپس آنها در مواجهه حضوری با متهم قرار گرفتند که او بناچار اعتراف به کلاهبرداری دو میلیارد تومانی از همکارانش کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: به دلیل مشکلات مالی، تصمیم گرفتم با فریب همکارانم دست به این کلاهبرداری بزنم. وقتی مبلغی که از آنها گرفتم، مشکلم را حل کرد، وسوسه شدم و با وعده احداث ساختمان هایی که زمین آن بیابان بود، بقیه همکارانم را نیز به دام انداختم و از آنها کلاهبرداری کردم.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.