آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
حوادث
۱۹

دستگیری دزدهای قمه به دست

چهار متهم سابقه دار که با قمه به شهروندان تهرانی حمله ور شده و گوشی های همراه آنها را سرقت می کردند، از سوی پلیس دستگیرشدند.

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بامداد یکم شهریور امسال ماموران کلانتری 152 خانی آبادنو هنگام گشتزنی در یکی از محله های پایتخت به راکبان دو دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند. قصد متوقف کردن موتورها را داشتند که سرنشینان آن با دیدن پلیس متواری شدند. در ادامه این تعقیب و گریز، ماموران سه نفر از متهمان فراری را دستگیر کردند و نفر چهارم در تاریکی شب گریخت.در بازرسی از آنها چند دستگاه گوشی تلفن همراه، یک قبضه قمه و افشانه کشف شد. در بررسی اولیه معلوم شد، آنها از افراد سابقه داری هستند که در زمینه زورگیری و سرقت فعالیت دارند. در این مرحله متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و سرانجام با معرفی خود به نام های جواد، هادی و سعید، به سرقت و زورگیری های سریالی اعتراف کردندو گفتند:در حالی که قمه به دست داشتیم با حمله به مردمی که در خیابان یا ایستگاه های اتوبوس بودند، گوشی های تلفن همراهشان را سرقت می کردیم. پول به دست آمده از اموال دزدی را بین خودمان تقسیم می کردیم. در برخی دزدی ها نیز اگر مردم مقاومت می کردند با قمه زخمی شان می کردیم.

در پی اعتراف متهمان، دیگر همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش ماموران وارد مخفیگاهش شده و قصد دستگیری او را داشتند که متهم از پنجره خانه اش به خیابان پرید تا فرار کند که ناکام مانده و هر دو پایش شکست و دستگیر شد.