آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
جامعه
۱۷

حمایت از کودکان بی بضاعت زیر 6 سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از حمایت کودکان بی بضاعت زیر شش سال دربرنامه بهبود سوءتغذیه خبر داد.

محمدرضا شاهجانی با اشاره به بهره مندی کودکان دچار سوءتغذیه از خدمات کمیته امداد استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون 886 نفر از کودکان زیر شش سال بی بضاعت در سطح استان از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.

وی با بیان این که برنامه بهبود سوءتغذیه کودکان زیر شش سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود، افزود: سال گذشته تعداد کودکان واجد شرایط معرفی شده به استان تهران 900 نفر بود که امسال این تعداد به 886 نفر رسیده است؛ زیرا افراد واجد شرایط حقیقی و دارای سوءتغذیه پایدار در این طرح انتخاب شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با تاکید بر چگونگی شناسایی کودکانی که دچار سوءتغذیه هستند، بیان کرد: این کودکان از طریق دانشگاه علوم پزشکی تهران،ایران و شهید بهشتی به این حوزه معرفی می شوند. وی تصریح کرد: در برنامه بهبود سوءتغذیه کودکان زیر شش سال برای هر کودک ماهانه مبلغی با سرانه 60 هزار تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری کودکان از تغذیه مناسب گفت: از آنجایی که 90 درصد رشد مغزی طی سنین زیر سه سال صورت می پذیرد،وجود هرگونه اختلال رشد یا سوءتغذیه در پایش رشد کودک می تواند اثرات جبران ناپذیری در رشد مغزی، ذهنی و بهره هوشی داشته باشد.