آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۶
جامعه
۱۷

ثبت 1800 موقوفه جدید در کشور

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که از ابتدای امسال بیش از 1800 وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است، گفت: فروش اوراق وقف و ساخت مکان های عام المنفعه از محل فروش این اوراق، از مدل های جدید وقف است.

به گزارش مهر، حسن ربیعی افزود: در گذشته مردم برای کار عام المنفعه، اراضی و املاک خود را وقف می کردند، اما امروزه چنین وقف هایی به صورت انفرادی کمتر شده است.

وی اظهار کرد: هر چند آمار همین موقوفات هم رو به افزایش است و امسال تاکنون بیش از 1800وقف جدید ثبت شده است، اما با این حال امکان مشارکت مردم در این سنت نبوی برای همه مهیا نیست.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: برای گسترش بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه، مدل های جدیدی در سازمان اوقاف و امور خیریه برای انجام وقف های جمعی و گروهی طراحی شده است که از جمله این مدل ها می توان به طراحی و انتشار اوراق وقف اشاره کرد.

وی با بیان این که اوراق وقف ابزاری است که امکان وقف کردن را برای همه اقشار جامعه در هر صنف و گروهی و با هر مبلغی فراهم می کند، یادآور شد: اوراق وقف یک نوع ورقه بهادار غیرانتفاعی است که با هدف توسعه موقوفات و ایجاد امکانی برای مشارکت مردم در تمامی سطوح در این عرصه طراحی شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف بیان کرد: منظور از ورقه بهادار غیرانتفاعی این است که هدف خریدار اوراق، اهداف نیکوکارانه و خیر است؛ به عبارت دیگر این ابزار شرایطی را فراهم کرده است که افراد با کمترین میزان (یکصد هزار تومان) بتوانند در امر وقف و امور خیریه سهیم باشند.

وی با بیان این که مراسم کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در کشور فردا در محل موقوفه روحانی نژاد واقع در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود، از مردم، خیرین، نیکوکاران و همه ایران دوستان دعوت کرد با خریداری اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان در این امر خیر مردم دوستانه سهیم شوند.