آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۱۴۲۰
بین الملل
۱۱

چهارگوشه

بازگشت سارکوزی به دنیای سیاست

نیکولاسارکوزی که رهبری فرانسه را از 2007 تا 2012 برعهده داشت، اعلام کرد که وی برای هدایت حزب محافظه کارش در انتخابات ماه آتی وارد عرصه رقابت می شود. این اقدام نیکولاسارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه گامی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه است. با این حال سارکوزی 59 ساله با یکسری مشکلات حقوقی رو به رو است اما این مشکلات مانع وی برای بازگشت به عرصه سیاسی فرانسه نشده است.

اظهارنظر مودی درباره مسلمانان هندی

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا القاعده در به عضوگیری از میان مسلمانان هند موفق بوده یا خیر؟ گفت: اگر هر کس فکر می کند که مسلمانان هند به ساز القاعده می رقصند، اشتباه فکر می کند. مسلمانان هند برای کشورشان زندگی می کنند و برای کشور خود جان می دهند. آنها هیچ چیز بدی برای کشورشان نمی خواهند. القاعده اعلام کرده که اخیرا نخستین شاخه جنوب آسیایی خود را تشکیل داده است. هند با 175 میلیون مسلمان سومین جمعیت بزرگ مسلمانان را در جهان دارد.

تخلیه کاخ سفید

کاخ سفید به دنبال ورود غیرقانونی مردی به محوطه آن تخلیه و این فرد بازداشت شد. سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و خانواده اش هنگامی که این مرد از روی حصارهای کاخ سفید به داخل پرید و وارد ساختمان شد در آنجا حضور نداشتند. اما روزنامه نگاران و مقام های داخل کاخ به سرعت از ساختمان تخلیه شدند. سخنگوی سرویس مخفی افزود: پرش از روی حصار کاخ سفید نقض قوانین است و این وظیفه سرویس مخفی است تا نظم و امنیت را برقرار کند.